Destinatiemarketing

De Kop van Noord-Holland is misschien wel het meest authentieke stukje Nederland. Met historische plaatsen op korte reisafstand van elkaar en omringd door drie totaal verschillende kusten.

Jelle Beemsterboer, bestuurlijk opdrachtgever Destinatiemarketing:
‘We hebben in deze regio alles in huis om toeristen aan te trekken. Toch lukt ons dat nog niet zo goed als we zouden willen. Holland Boven Amsterdam biedt ons de kans om onze regio sterker te profileren. We kunnen met trots en overtuiging vaststellen dat met alles wat nu in gang gezet is we een solide basis hebben gelegd voor groei van de Kop als toeristische bestemming.’

 

Regioprofiel De Kop van Noord-Holland

In het voorjaar is het toeristisch regioprofiel en marketingplan voor de Kop opgesteld. Via deze link kunt u kennisnemen van het toeristisch regioprofiel voor De Kop van Noord-Holland. Dit regioprofiel is mede tot stand gekomen dankzij input van een aantal enthousiaste ondernemers. Hun reacties en input hebben mede bijgedragen aan het geven van richting en het maken van heldere keuzes.

 

Nieuws uit de Kop – 2e editie

“Het gaat goed met de toeristische campagnes in en voor de Kop. De bezoekersaantallen van de website zitten fors in de lift. De Kop van Noord-Holland, en eigenlijk heel Noord-Holland, staan nationaal en internationaal behoorlijk in de belangstelling. Niet eerder stonden onze tulpen in zo’n brede belangstelling van bezoekers en pers. Natuurlijk hebben we de economische wind in de rug en werkt het prachtige voorjaarsweer lekker mee. Maar feit is dat het drukker is in de Kop, dat horen we van ondernemers en toeristische locaties.

Weliswaar gaan meer Nederlanders op vakantie naar het buitenland maar daartegenover staat dat kort verblijf in eigen land sterk groeit. Daar liggen onze kansen. Daar moeten we voluit van profiteren en keihard werken aan de kwaliteit en verbreding van ons toeristisch product. Verderop in dit magazine treft u een interessant artikel over trends in toerisme.

Wat opvalt is dat bezoekers en toeristen op zoek zijn naar kwaliteit en vernieuwing. Dat authenticiteit een steeds bepalender factor wordt voor herhaalbezoek. En dat natuur en cultuur verder stijgen in populariteit. Ik kan niet anders stellen dan dat de Kop dat allemaal in huis heeft en meer, maar dat we tegelijkertijd en vooral met elkaar nog veel werk te doen hebben.”

Jelle Beemsterboer

en dat is te lezen in het digitale magazine, 2e editie. Lees ‘m hier!

 

Resultaten voorjaarscampagne 2018

 

Zomer- en najaarscampagne 2017

De start van de marketingcampagne ‘Zomer in de Kop’ viel eind juni samen met SAIL Den Helder, de week waarin De Kop regionaal en nationaal al volop in de belangstelling stond. Doel van de zomercampagne (juni – eind september) was om zowel binnen als buiten de regio bewoners en bezoekers te inspireren tot een kort of lang(er) verblijf aan – of binnen – de Kop. In de zomercampagne stonden de kustlijn, waterlijn en Hollandse Historielijn (o.a. Westfriese Folklore) centraal.

Basisgedachte voor de campagnes is steeds het laten zien van unieke combinaties, oftewel de iconen van de Kop. Zoals een dagje aan het strand combineren met een bezoek aan een van de historische stads- of dorpskernen. Om bezoekers vervolgens te verleiden tot een bijzondere overnachting in een pipowagen, vuurtoren of B&B. Uit de resultaten is inmiddels gebleken dat deze benadering aanspreekt en bijzonder succesvol is. In de najaarscampagne van oktober – februari zijn bezoekers verleid met de mooie natuur, het wandelen en fietsen en de gezellige kernen met goede restaurants.

Resultaten en een overzicht van de belangrijkste campagne-uitingen  vindt u hier. En de informatie over de najaarscampagne treft u hier aan.

Digitale magazine

In het digitale magazine leest u alles over het regioprofiel, de resultaten van de zomercampagne, krijgt u een update over de najaarscampagne en een vooruitblik naar de campagnes van 2018.

Holland boven Amsterdam

We positioneren de iconen van de Kop als onderdeel van het aanbod van Holland boven Amsterdam. De uitvoering van de marketingacties en de bewaking van het regioprofiel gebeurt door de destinatiemarketingorganisatie Holland boven Amsterdam. Deze organisatie is per 1 januari 2018 ondergebracht bij het Ontwikkelingsbedrijf Noord-Holland Noord.